Basisprincipes van duiken: waarom je zou moeten #duiken in een droogpak


In Scuba Basics van deze week vertelt Mark Newman van @Safe Diving over de voordelen van duiken in een droogpak. Of je nu een seizoensprofessional bent of net je diploma hebt gehaald open water en je hebt nog nooit een droogpak gezien, dan zal deze video je helpen de voordelen uit te leggen waarom je in een droogpak zou moeten duiken. Dus gooi dat wetsuit weg, leun achterover en ontspan, waarom Mark de basisprincipes van duiken met een droogpak voor duiken in warm en koud water behandelt.

0:00 Introductie tot droogpakduiken
2:47 Comfort
5:29 Warmte
9:34 Redundantie

STEUN HET KANAAL
Help ons nieuwe inhoud te creëren door onze partnerlinks te gebruiken om uw duikuitrusting en duikvakanties te kopen.

KOOP UW SCUBA-UITRUSTING HIER – https://www.mikesdivestore.com/?ref=scubadivermag

Mikes Dive Store is een toonaangevende online verkoper van duikuitrusting. Het aanbieden van een volledig assortiment producten op hun website en in hun showroom in Londen.

KOOP UW DUIK REIZEN HIER - http://padi.co/dzaa2m

Op zoek naar je volgende duikvakantie? Zoek dan niet verder dan PADI Travel voor al uw duikreisbehoeften.

*Duiker magazine ontvangt een kleine commissie over elke aankoop die aan onze link is gekoppeld. Om hiervan te kunnen profiteren, moeten aankopen binnen een periode van 30 dagen na het klikken op onze link worden gedaan.

ABONNEMENT AANBIEDINGEN (GRATIS EN BETAALDE OPTIES)

FREE DIGITAL Abonnementen: https://news.scubadivermag.com/subscribe

Noord-Amerikaanse editie – http://bit.ly/4-for-5

Eerste 4 nummers voor $ 5 USD (standaardtarief $ 25.00 USD)

Britse editie – http://bit.ly/2-for-1-UK

Eerste 2 nummers voor £ 1 (standaardtarief £ 24.99 GBP)

Australië editie – http://bit.ly/2-for-1-ANZ

Eerste 2 nummers voor $ 1 (standaardtarief $ 65.00 AUD)

NIEUWE UITGAVEN

Nieuwe video's elke dinsdag en vrijdag om 7 uur GMT.

We zullen het hele jaar door ook ad-hocvideo's van onze contentpartners uitbrengen, dus zorg ervoor dat je je abonneert en op de bel drukt om meldingen over nieuwe releases te ontvangen.

Abonneer je op het kanaal https://bit.ly/ScubaDiverSubscribe

Bekijk onze meest recente video https://www.tubebuddy.com/quicknav/latest/UCkoJu-OVU7qc-xbWozSMRKQ
Kijk uit naar de populairste video https://www.tubebuddy.com/quicknav/mostpopular/UCkoJu-OVU7qc-xbWozSMRKQ

Scuba Diver-merchandise: https://www.scubadivermag.com/merch

EU-website: https://www.scubadivermag.com
ANZ-website: https://www.scubadivermag.com.au
NOORD-AMERIKA Website: https://www.scubadiverdestinations.com

Volg ons op sociale media
FACEBOOK: https://www.facebook.com/scubadivermag
TWITTER: https://twitter.com/scubadivermag
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/scubadivermagazine

Basisprincipes van duiken: waarom je zou moeten #duiken in een droogpak
#ScubaDiving #ScubaGear #DrysuitDiving

***** BEDANKT VOOR HET KIJKEN *****

@dekkerlundquist5938 #ASKMARK Hallo Mark, toen ik onlangs aan het duiken was, sprak ik met een ervaren duiker die met een tweeling aan het duiken was, maar geen spruitstuk erop had, dat wil zeggen dat elke cilinder een eerste trap had met een primaire en een SPG. Eén cilinder had de lagedruk-inflator voor zijn trimjacket. Wat zijn de voor- en nadelen van een meervoudige opstelling versus onafhankelijke tweelingen? #scuba #scubadiving #scubadiver LINKS Word fan: https://www.scubadivermag.com/join Aankopen van uitrusting: https://www.scubadivermag.com/affiliate/dive-gear ---------- --------------------------------------------- ---------------------- ONZE WEBSITES Website: https://www.scubadivermag.com ➡️ Duiken, onderwaterfotografie, tips en advies, beoordelingen van duikuitrusting Website: https://www.divernet.com ➡️ Duiknieuws, onderwaterfotografie, tips en advies, reisverslagen Website: https://www.godivingshow.com ➡️ De enige duikshow in het Verenigd Koninkrijk Website: https:// www.rorkmedia.com ➡️ Voor adverteren binnen onze merken ------------------------------------ ---------------------------------------- VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA FACEBOOK : https://www.facebook.com/scubadivermag TWITTER: https://twitter.com/scubadivermag INSTAGRAM: https://www.instagram.com/scubadivermagazine Wij werken samen met https://www.scuba.com en https //www.mikesdivestore.com voor al uw essentiële uitrusting. Overweeg om de bovenstaande affiliate-link te gebruiken om het kanaal te ondersteunen. 00:00 Inleiding 00:40 Wat is het nut van een onafhankelijke tweeling? 01:06 Antwoord

@dekkerlundquist5938
#ASKMARK Hallo Mark, toen ik onlangs aan het duiken was, sprak ik met een ervaren duiker die met een tweeling aan het duiken was, maar geen spruitstuk erop had, dat wil zeggen dat elke cilinder een eerste trap had met een primaire en een SPG. Eén cilinder had de lagedruk-inflator voor zijn trimjacket. Wat zijn de voor- en nadelen van een meervoudige opstelling versus onafhankelijke tweelingen?

#scuba #scubadiving #scubadiver
LINKS

Word fan: https://www.scubadivermag.com/join
Aankopen van uitrusting: https://www.scubadivermag.com/affiliate/dive-gear
-------------------------------------------------- ---------------------------------
ONZE WEBSITES

Website: https://www.scubadivermag.com ➡️ Duiken, onderwaterfotografie, tips en advies, beoordelingen van duikuitrusting
Website: https://www.divernet.com ➡️ Duiknieuws, onderwaterfotografie, tips en advies, reisverslagen
Website: https://www.godivingshow.com ➡️ De enige duikshow in het Verenigd Koninkrijk
Website: https://www.rorkmedia.com ➡️ Voor adverteren binnen onze merken
-------------------------------------------------- ---------------------------------
VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA

FACEBOOK: https://www.facebook.com/scubadivermag
TWITTER: https://twitter.com/scubadivermag
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/scubadivermagazine

We werken samen met https://www.scuba.com en https://www.mikesdivestore.com voor al uw essentiële uitrusting. Overweeg om de bovenstaande affiliate-link te gebruiken om het kanaal te ondersteunen.
00: 00 Inleiding
00:40 Wat is het nut van een onafhankelijke tweeling?
01:06 Antwoord

YouTube Video UEw2X2VCMS1KYWdWbXFQSGV1YW84WVRHb2pFNkl3WlRSZS44QjI0MDE3MzFCMUVBQTkx

Wat is het nut van onafhankelijke tweelingen? #vraagteken

LATEN WE CONTACT HOUDEN!

Ontvang een wekelijks overzicht van al het nieuws en artikelen van Divernet Duikmasker
We spammen niet! Lees onze Privacybeleid voor meer info.
Inschrijven
Melden van
gast

55 Heb je vragen? Stel ze hier.
Meest Gestemd
Nieuwste Oudste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Duikermagazine
Duikermagazine
3 jaar geleden

In deze video hebben we veel van uw vragen beantwoord https://youtu.be/__Irj4kI7EM

Richard van Tricht
Richard van Tricht
7 maanden geleden

Ik heb een droogpak, maar ik ben er geen grote fan van. Meestal voelt het als een saunapak aan, vooral als het 25 tot 30 graden is. Als ik in het water lig, ben ik al nat van het zweet.

geemac
geemac
1 jaar geleden

Ik heb keuze uit 4 pakken, maar mijn droogpak wordt vaker gebruikt. In mijn shortie, semi-droge 7 mm en 5 mm wetsuits, ongeacht de watertemperatuur. Sterker nog, ik denk dat ik zuurverdiende geld heb verspild bij het kopen van de bovengenoemde (3) wetsuits. Ik hou van het concept om apart gas naar een trimvest en een droogpak te laten lopen als je een tweeling gebruikt. #ASKMARK Dit is misschien een domme of naïeve vraag. Hebben jullie ook aparte aansluitingen op je trimvest en droogpak als je nitrox gebruikt bij een tweeling?

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  geemac
1 jaar geleden

Ik zelf niet, maar sommige duikers dragen wel een kleine cilinder alleen voor hun droogpak. Tenzij je een serieuze duik plant, zou dit geen probleem moeten zijn. Als je met Trimix duikt, kan het duur zijn om je droogpak en trimvest op te blazen met helium en het is niet de beste isolator

geemac
geemac
Antwoord aan  geemac
1 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord, dat mijn vraag beantwoordde en ik kan de kosten versus het voordeel waarderen van het niet gebruiken van tri-mix in een trimvest en een droogpak.🤿🇦🇺👍@Scuba Diver Magazine

Timotheüs Stevens
Timotheüs Stevens
1 jaar geleden

Mijn eerste drijfvermogencompensator was een Fenzy uit de jaren '70, met een wetsuit van haaienleer zonder ritsen en een vest met capuchon dat in water van 39 graden dook op scheepswrakken in de Grote Meren. Ik werkte bij een duikwinkel en kon Poseidon Unisuits voor onze groep in handen krijgen, wat betekende dat we in mei konden beginnen met duiken in plaats van in juni zonder te bevriezen tijdens het ontmantelen, hoewel juni op de Grote Meren nog steeds niet was wat je noemt “ warm".

Ik vind het nog steeds niet erg om een ​​nat pak of een shorty te dragen in warmere klimaten, en om een ​​blaascompensator te gebruiken als ik aan het sissy-duiken ben 🙂, maar er is geen vervanging voor droog zijn op scheepswrakken of ontmantelen op de Grote Meren, op welk moment dan ook.

Toen ik met de Unisuit begon te duiken, hebben we alle andere vormen van drijfvermogencompensatie achterwege gelaten, omdat we deze als een onnodige overtolligheid beschouwden. Tijdens al mijn scheepswrakduikdagen had niemand in onze groep problemen met compensatie met alleen onze pakken. We hadden echter af en toe een blaasduiker die liet zien hoe hij in staat was om uit zijn tanks aan de oppervlakte te komen zonder dat iemand ze vasthield en zich geen zorgen hoefde te maken dat de tanks zouden vallen. We hebben dat probleem opgelost door onze tanks aan te houden en door een grotere ladder achterop de boot te plaatsen. 🙂

grimas
grimas
1 jaar geleden

Ik heb een op maat gemaakt membraandroogpak van Seaskin (echt een goede prijs en Brits) dat ik zelfs in de zomer in de medische sector draag.
Het kan absoluut ondraaglijk heet zijn totdat je het water in gaat. Wat ik heb geleerd is dat als je het droogpak laat weken, het veel beter is op de boot vóór de duik.
Droge handschoenen zijn ook fijn.

De negatieve punten zijn dat ik het soms koud krijg omdat ik in de zomer niet veel onderkleding draag, en dat ik veel lood nodig heb als ik een onderpak draag.
Het kan ook een beetje moeilijk zijn om lucht te verwijderen als u een gezwollen onderpak draagt.

Char G
Char G
2 jaar geleden

Wat is jouw advies voor vrouwen als ze moeten plassen terwijl ze een droogpak dragen? Luiers of plasventiel?

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Char G
2 jaar geleden

De techneut-goeroe-vrouwen die ik ken, zweren allemaal bij zij-plassen/plasventielen boven luiers.

Mark Boscawen
Mark Boscawen
2 jaar geleden

Ik vind dat het belangrijkste voordeel van een droogpak is dat je tijdens de oppervlakte-interval vóór een tweede duik niet afkoelt. Dat betekent dat ik de tweede duik warm begin, in tegenstelling tot andere natpakvrienden.

Een vriend van een instructeur ging ook droog na een bijzonder drukke zomer waarin hij maandenlang elke dag nat werd. Eindigde met het ergste geval van tinea dat de geneeskunde kent, doordat hij elke dag uren in natte natte laarsjes doorbracht. Nu is hij droog en heeft geen jeukende tenen.

Bill Lindberg
Bill Lindberg
3 jaar geleden

Ik heb mezelf getrakteerd op een aangepaste DUI Flex Extreme. Hou ervan!

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Bill Lindberg
3 jaar geleden

+Billy Lindberg leuk 👍

Dustin CE
Dustin CE
3 jaar geleden

Ik heb een droogpak nodig omdat: ik uit Florida kom en water onder de 80 graden Celsius te koud is. Maar ik kom ook uit Florida, dus er is geen beter gevoel dan in het water te gaan en het water daadwerkelijk te voelen.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Dustin CE
3 jaar geleden

hehe

LU CRU
LU CRU
3 jaar geleden

Leuk... Bedankt maat...

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  LU CRU
3 jaar geleden

Graag gedaan!

Rob Molenaar
Rob Molenaar
3 jaar geleden

Ik heb zelf net mijn blote trilam gekregen. Heb alles geprobeerd tot semi-droog. Welke basislaag gebruik je als je in warmer water duikt?

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Rob Molenaar
3 jaar geleden

Iets dun en lichtgewicht. Bekijk het Fourth Element-assortiment.

Bruce Beattie
Bruce Beattie
3 jaar geleden

Afgezien van de comfortfactor kan het koud worden onder water leiden tot vasoconstrictie, waardoor een duiker een verhoogd risico loopt op DCZ, dus een droogpak is zeker de moeite waard.

Wat droge handschoenen betreft: deze zijn een waardevolle investering en zorgen voor een veel gelukkigere duik. Handschoenvoeringen van mohair zijn goed omdat ze je handen warm houden, zelfs als ze nat zijn.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Bruce Beattie
3 jaar geleden

Bedankt voor het delen.

snelheid aan de zijkant
snelheid aan de zijkant
3 jaar geleden

Heb alleen ooit in een droogpak gedoken. Duikcentrum Tri-lam voor mijn OW en kocht toen mijn eigen O’Three voor mijn AOW. Ik ben blij dat je ook nuttige video's maakt.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  snelheid aan de zijkant
3 jaar geleden

Goed spul!

Ev Zl
Ev Zl
3 jaar geleden

Volledig eens met de auteur. Duiken in een droogpak brengt je naar een ander niveau. Zeer de moeite waard om te investeren. Wees er wel heel voorzichtig mee, een goede training is een must. En als u tijd besteedt aan het onderhoud van een droogpak, zult u er lang plezier van hebben. In juli van dit jaar kocht ik Evertech van Scubapro, een behoorlijk goed pak voor de prijs. Ik heb er al ongeveer 30 duiken in gemaakt, in Ontario, Canada. Veilig duiken allemaal!

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Ev Zl
3 jaar geleden

We gaan binnenkort ook enkele onderhoudsvideo's voor droogpakken maken.

C nasynchronisatie
C nasynchronisatie
Antwoord aan  Ev Zl
1 jaar geleden

Hoe heeft uw droogpak zich gehouden? Ik overweeg om dezelfde te krijgen. Bedankt

Steven Sanford
Steven Sanford
3 jaar geleden

Mijn DUI-droogpakbestelling is vorige week door LDS ingediend. Ik kan niet wachten tot dit arriveert. IJsduiken in thuisstaat Wisconsin deze winter.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Steven Sanford
3 jaar geleden

Dat klinkt leuk!

Yggdrasil42
Yggdrasil42
3 jaar geleden

Ik ben dit jaar lokaal (Nederland) begonnen met duiken na twintig jaar tropisch duiken. Het kopen en leren van mijn droogpak was een uitdaging, maar na een tiental duiken begin ik er dol op te worden. Lekker warm, makkelijk verstelbare bekleding, alles wat je zei is waar. Geen fan van de geïntegreerde laarzen, omdat ik door de luchtbel tijdens het opstijgen een paar keer naar de oppervlakte dobberde. Ik word daar beter in, maar overweeg nog steeds om ze te vervangen door sokken en rocklaarzen.

Yggdrasil42
Yggdrasil42
Antwoord aan  Yggdrasil42
3 jaar geleden

Laat een p-valve installeren. Bovendien zijn droge handschoenen veel fijner dan dikke natte handschoenen.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Yggdrasil42
3 jaar geleden

100% mee eens.

Scott Tozer
Scott Tozer
3 jaar geleden

Geweldig filmpje Mark. Ik duik in So Cal USA. We hebben “seizoensgebonden zeeën” (temps veranderen), het droogpak waarin ik duik is mijn “all season” pak, zoals je hebt uitgelegd.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Scott Tozer
3 jaar geleden

Klinkt goed!

Blue Horizon-duiken
Blue Horizon-duiken
3 jaar geleden

Ik hou van mijn droogpak. Goed gesprek Mark

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Blue Horizon-duiken
3 jaar geleden

Bedankt 👍

Blue Horizon-duiken
Blue Horizon-duiken
Antwoord aan  Blue Horizon-duiken
3 jaar geleden

@Scuba Diver Magazine op elk gewenst moment

Linaka S.
Linaka S.
3 jaar geleden

Ik duik in tropisch weer, maar je hebt me net overtuigd om het droogpak van mijn man te proberen. Bedankt

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Linaka S.
3 jaar geleden

Je zou moeten!

Mark Gardner
Mark Gardner
3 jaar geleden

HiMark geweldige video, ik wil gewoon een droogpak kopen, wat een betere optie is, neopreen, of probeer lam voor recreatief duiken

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Mark Gardner
3 jaar geleden

Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten en daar maken we binnenkort een video over.

Scuba4Families
Scuba4Families
3 jaar geleden

Bedankt Mark. We hebben net een droogpakcursus gedaan en hebben ervan genoten. Vraag: wat zijn jouw tips om je benen laag te houden?

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Scuba4Families
3 jaar geleden

Video daarover volgt binnenkort.

Markus Knörr
Markus Knörr
Antwoord aan  Scuba4Families
1 jaar geleden

Een goed passend droogpak houdt het volume in de benen relatief laag. Als u het trimjacket gebruikt voor controle over het drijfvermogen en alleen voldoende lucht in het pak stopt om beknelling te voorkomen, zou uw probleem al opgelost moeten zijn. Ik merk dat een riempje bij mijn enkels helpt voorkomen dat er lucht in de laarzen komt.

Scuba4Families
Scuba4Families
Antwoord aan  Scuba4Families
1 jaar geleden

@Markus Knörr ja ik heb nu de exacte gewichten in verhouding tot mijn drijfvermogen 😜

Jassen Jackman
Jassen Jackman
3 jaar geleden

Duiken met een droogpak is ook geweldig voor het drijfvermogen en trimbeheer. Gemakkelijk lucht toe te voegen of te ventileren met zeer minimale bewegingen en er kunnen zeer kleine aanpassingen gemakkelijk worden gemaakt.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Jassen Jackman
3 jaar geleden

Helemaal mee eens!

M van SEM
M van SEM
3 jaar geleden

Mijn 7 mm wetsuit hangt sinds 1998 in mijn duikkluis. Duik droog van Rimouski, Quebec naar High Springs, Florida.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  M van SEM
3 jaar geleden

Nat worden betekent niet dat je nat moet worden :D

Mike Davis
Mike Davis
3 jaar geleden

Ik heb net mijn 3e en 4e OW-duik gedaan, VANDAAG en ik draag een droogpak sinds mijn 2e zwembadduik. Duiken aan de zuidkant van Vancouver Island, dus koud water. Ik ging met een Bare Trilam, ingang aan de voorkant. Blij blij blij.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Mike Davis
3 jaar geleden

We houden van toegang aan de voorkant, zodat we niet hoeven te worstelen voor en na de duik.

Jan Robb
Jan Robb
3 jaar geleden

Normaal gesproken duik ik met een 5/4 wetsuit…Hawaï, Indonesië, Thailand. Droogpak??? Mijn lokale heeft DUI met 20% korting. Hope duikt in februari/maart in Oman en de Rode Zee. Moet ik aan een droogpak denken? Ik ben 5 meter, 8 pond. 130-jarige vrouw. Advies alstublieft.

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Jan Robb
3 jaar geleden

Het kan in die tijd van het jaar behoorlijk koud zijn in de Rode Zee, vooral als je gewend bent aan warmer water. Een reisdroogpak zou perfect zijn voor dergelijke omstandigheden. We raden u aan naar een gerenommeerde dealer te gaan en iets uit te proberen dat binnen uw budget en stijl past voordat u een beslissing neemt.

andreandrade
andreandrade
3 jaar geleden

Mark, die begin september op de Galapagos duikt, zou jij het droogpak gebruiken?

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  andreandrade
3 jaar geleden

Buuurrrrr! Je wilt 100% een goed reisdroogpak voor deze temperaturen. Je kunt wegkomen met een wetsuit, maar naarmate de week vordert, zul je de kou steeds meer gaan voelen.

Hout door Wright Hoe te downloaden
Hout door Wright Hoe te downloaden
3 jaar geleden

Geweldige infoman. Ik kom steeds zo dicht bij het overhalen van de trekker, en niet bij het droogpak. maar ik hou zo van ijsduiken in een droogpak. LOL

Duikermagazine
Duikermagazine
Antwoord aan  Hout door Wright Hoe te downloaden
3 jaar geleden

Je kunt het!

Contact

55
0
Zou dol zijn op je gedachten, geef commentaar.x